Publicatie - Tijdschrift

RetailTrends, 2020, 8 (oktober)

Bron: retailtrends.nl
26-10-2020
Publicatiejaar: 2020 Editie: 8 (oktober)
Fysiek in de collectie

Geselecteerde artikels (5)

Vakartikel
Publicatiedatum 07-10-2020

Denken als mediamerk: waarom winkels waarde hebben

Branded content: De mediawaarde van winkels is een nog vrijwel onontgonnen goudmijn. Retailers moeten meer denken als mediamerk. Als ze hun content aan elkaar, hun klanten én de operatie verbinden gaat de consumentenreis pas echt geld opleveren. En niet...
Vakartikel
Publicatiedatum 07-10-2020

Failliet en door (maar dan wel onder de oude paraplu)

Sneakers, Smit Mode, Kelly Fashion: retailers die deze zomer failliet gingen en daarna een doorstart maakten. Met dezelfde eigenaar. Mooi voor de betrokkenen? Of een makkelijke manier om van schulden en duur personeel af te komen? Een duik in de wereld...
Vakartikel
Publicatiedatum 07-10-2020

Ook idealen moet je betalen: Duurzame ondernemingen worstelen nogal eens met winst maken

Werken vanuit een groene missie, de wereld beter achterlaten dan je ‘m aantrof. Mooie woorden, maar intussen moet er ook gewoon geld worden verdiend. Duurzame ondernemingen worstelen nogal eens met winst maken. Dit is hoe Ekoplaza, Marqt, Lush en Tony's...
Vakartikel
Publicatiedatum 10-09-2020

Eigen label eerst: De marge op huismerken is 20% tot 30% hoger

Onlineretailers als Coolblue, fonQ, Flinders en Bax Music ruiken hun kans schoon en starten eigen merken. De race naar bodemprijzen dwingt hen tot nadenken over extra onderscheidend vermogen. En de twintig tot dertig procent extra marge is natuurlijk...
Persartikel
Publicatiedatum 10-09-2020

Holland & Barrett: 'Een groeibedrijf is een stuk leuker dan een krimper'

Na vele jaren C&A en in totaal twee decennia fashion ging Marc Estourgie vorig jaar bij Holland & Barrett aan de slag. Een carrièreswitch die, met de coronacrisis nog vers in het geheugen, van een vooruitziende blik lijkt te getuigen. “Consumenten...
Is editie van