Publicatie - Studie, onderzoeksrapport, analyse

LES, 2023, 201: Van nano naar mega: wat is de 'sweet spot' voor aantal volgers in influencer marketing?

Oorspronkelijke titel: Van nano naar mega: wat is de 'sweet spot' voor aantal volgers in influencer marketing?
Bron: kuleuven.be
03-10-2023
Publicatiejaar: 2023 Editie: 201 Aantal pagina's: 9
  • Influencer marketing groeit snel, maar het inzicht in de succesfactoren is nog steeds beperkt.
  • Bedrijven richten zich op influencers met nano- of megavolgers en zien vaak de middenweg over het hoofd.
  • Uit ons onderzoek blijkt een omgekeerde U-vormige relatie tussen het aantal volgers en hun engagement.
  • De sweet spot voor engagement van volgers: 1.25M volgers voor verhalen, 1.4M volgers voor berichten.
  • Merkbekendheid en mogelijkheid om de inhoud aan te passen beïnvloeden de omgekeerde U-vormige r…
Bron: an nano naar mega: wat is de 'sweet spot' voor aantal volgers in influencer marketing? , p. 1 - 03-10-2023
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen
Auteur(3)
Alexander Edeling
Alexander Bleier
Simone Wies
Termen(6)
Influencers
E-marketing
Evaluatie promotionele en marketing acties
Marketingtrends
Marketingmeetsystemen