Thesis presented to the faculty Arts and Sciences, Vanderbilt University, Nashville, Tennessee in partial fulfillment of the requirements for the degree M.A. Economic Development.
Vertaling:
Wat is de invloed van plaatselijke geografie, huisvesting en onderwijs op macro-economische maatregelen? Deze studie test de regionale koopkrachtpariteitsgegevens als een variabele afhankelijk van de plaats, huisprijzen en hoger onderwijs. Er werd onderzoek verricht in kleine steden langs de Continentaal-Europese kust, en de resultaten van een robuuste regressie tonen aan dat koopkrachtpariteiten (KKP) op regionaal niveau toch enigszins beïnvloed worden door veranderingen in de woonindex van vrijstaande woningen, het niveau van tertiair onderwijs en de afstand van een kleine stad tot een statische grootstedelijke regio van meer dan honderdduizend mensen. Naast enkele opvallende gevolgen voor het beleid die we uit deze feiten kunnen afleiden, wordt aangeraden om geloof in de oprichting van lokale onderwijsinstellingen te temperen en pleit men voor een herwaardering van het regeneratieve potentieel van nieuwe, vrijstaande huisvesting. In de conclusie raadt men ook aan gebruik te maken van administratieve budgetgegevens op gemeentelijk niveau, regionale microdata uit de kleinhandel en toeristische demografische gegevens als bruikbare tools voor verder onderzoek.
Original abstract:
How are macroeconomic measures affected by local geography, housing and education? This study tests regional purchase parity data as a dependent variable subject to location, housing prices and estimations of post-secondary education. Limiting the set of inquiry to small cities along the Continental European littoral, the results of a robust regression show that Purchase Power Standards (PPS) at the regional level are modestly impacted by changes in the index of stand-alone housing, the level of tertiary education and the distance of a small city to a metropolitan statistical area of more than one hundred thousand people. Among the salient policy implications derived from these facts, the paper recommends tempering the faith invested in the creation of a local educational institutions and recommends a reassessment of the value placed in the regenerative potential of new, stand-alone, housing development. The conclusion also recommends utilizing city-level administrative budget data, regional retail microdata and tourist demographics as viable tools for further research.