Artikel - Vakartikel

De tijd dat winkelpersoneel de klant door en door kende is voorbij: personalisatie nu veelal mogelijk door digitale omgeving van retailer

Oorspronkelijke titel: De tijd dat winkelpersoneel de klant door en door kende is voorbij
Bron: retailtrends.nl
12-08-2021
Publicatiedatum: 06-07-2021

Stel je eens voor hoe een klant honderd jaar geleden een winkel binnenliep. Hij werd begroet door een team van winkelmedewerkers met een schort voor. Ze kenden de klant, wisten wat zijn favoriete producten waren en kenden zijn koopgedrag en gewoontes. In het begin van de twintigste eeuw was winkelen een sterk gepersonaliseerde ervaring. En ook al is er veel veranderd in de afgelopen honderd jaar, het enige verschil is dat de personalisatie van de winkelervaring op dit moment veelal mogelijk word…

Bron: https://retailtrends.nl/item/64610/de-tijd-dat-winkelpersoneel-de-klant-door-en-door-kende-is-voorbij - 07-07-2021
Online raadpleegbaar
Termen(5)
Technologie en retail
Innovatie e-commerce
Fysieke handel
Consumentengedrag en detailhandel
Ontwikkelingen(1)
Auteur(1)
Steven Blees