Artikel - Persartikel

Nudging helpt consument om te kiezen voor bio en plantaardig

Bron: vilt.be
04-02-2021
Publicatiedatum: 05-11-2024

De consument subtiele duwtjes in de rug geven, bijvoorbeeld door extra zichtbaarheid in het winkelpunt, helpt om de keuze voor biologische producten te vergemakkelijken. Dat concludeert BioForum op basis van een aantal nudgingexperimenten in supermarkten. “Nudging draagt daadwerkelijk bij aan gedragsverandering bij consumenten, al werken sommige nudgingtechnieken beter dan andere”, stelt BioForum.  

Bron: https://vilt.be/nl/nieuws/nudging-helpt-consument-om-te-kiezen-voor-bio-en-plantaardig - 06-11-2024
Online raadpleegbaar
Auteur(1)
Griet Lemaire
Termen(6)
Plantaardige producten
Bioproducten
Consumentengedrag en detailhandel
Consumentengedrag
Gedragseconomie
Organisaties(4)