Wat hebben topvoetballers als Sven Kumps en Brecht Dejaegere (AA Gent), Kristof D’Haene (KV Kortrijk) of Tuur Dierckx (Club Brugge) met elkaar gemeen? Het antwoord: hun wegen leiden allemaal naar de jonge ondernemer Matthieu Libeert die met zijn eigen startersbedrijf MAT2 de genoemde topvoetballers gelukkig maakt. Toen Libeert aan de Howest Hogeschool in contact kwam met kunststoffen (via de opleiding industrieel productontwerpen), en meer bepaald met carbon, ging een wereld voor hem open. Met MAT2 ontwerpt hij nu onder meer scheenbeschermers voor topvoetballers. Het product heeft een dubbel voordeel: het beschermt beter en het weegt lichter dan de klassieke beenbeschermers. Beenbeschermers voor topvoetballers zijn maar één van zijn aanbiedingen, maar wel een eye catcher. De aandacht voor de beenbeschermers werd gewekt via een Facebookberichtje van KVK-voetballer Kristof D’Haene en via een filmpje dat op You Tube werd gepost. Vooral dat laatste kanaal zorgt voor een onwaarschijnlijk impact. Matthieu Libeert heeft maar liefst tienduizend YouTube-abonnees, en de filmpjes waarin hij zijn productietechnieken maar ook zijn mislukkingen uit de doeken doet, hebben inmiddels 1,6 miljoen views.