De huidige economie is er eentje van ervaren, beleven en het benaderen van de eigen persoonlijke leefstijl. Deze zogeheten ervaringseconomie vraagt om geheel eigentijdse technieken voor marketing en communicatie. Digitale media spelen daarbij een belangrijke rol. Alles kan qua creatieve vormgeving, inhoud en verspreiding. De vergaande technologische ontwikkelingen bij marketing en communicatie veroorzaken een stortvloed aan nieuwe begrippen, buzzwords en hypes. Als niet-ingewijde vliegen indrukwekkende termen als brandgagement, pre en sms of rss-marketing, productactivating en -branding, crowdsourcing, dynamic in-store media, narrowcasting, marketing on demand, mediashifts en near field communication je om de oren. Wat betekent dat eigenlijk allemaal precies en wat heb je er in de praktijk aan? En moet ik mij als marketeer of communicatieman nu gaan bezighouden met beamvertising, serious gaming, blogvertising, mobiele media en e-learning? En voldoen de pre en afterservice op en de usability van mijn bedrijfswebsite eigenlijk wel aan de verwachtingen van de klant?
De antwoorden op al deze vragen vindt u in het Handboek Digitale Marketing en Communicatie: toepassing in de ervaringseconomie. Dit boek legt alle begrippen en gebezigde definities uit. Tevens worden de huidige status en (komende) trends van de nieuwe digitale technologieën voor marketing en communicatie uitvoerig besproken. Sprekende voorbeelden laten zien hoe het in de dagelijkse praktijk in zijn werk gaat. En de vele lesopdrachten stimuleren om zelf eens in de materie van de nieuwe vormen van digitale marketing en communicatie te duiken.
Natuurlijk is de techniek alleen niet zaligmakend. Er wordt ruimschoots stilgestaan bij de doelgroep zelf, uw klanten, relaties of andere populatie. Hoe bij hen de contactvonk te laten overslaan, hen te interesseren, inspireren en over te halen tot aankoop of het opnemen van de informatieve boodschap? Hoe werkt dat in de individuele wereld van ervaren, beleven en smaakmaken? Een groot aantal praktijkvoorbeelden toont hoe ervaren reclamemakers en communicatiemensen dat voor elkaar kregen.
Het Handboek Digitale Marketing en Communicatie: toepassing in de ervaringseconomie is geschikt voor managers, marketing en communicatiemedewerkers en het onderwijs.