Publicatie - Studie, onderzoeksrapport, analyse

PISA 2022 Results (Volume I): The State of Learning and Equity in Education

Oorspronkelijke titel: PISA 2022 Results (Volume II): Learning During – and From – Disruption
Bron: oecd-ilibrary.org
05-12-2023
Publicatiejaar: 2023 Editie: 2022 Vol I Aantal pagina's: 488
EN

PISA 2022 assesses reading, science, and, as its main subject, mathematics. Being proficient in mathematics today is more than the mere reproduction of routine mathematical procedures. Rather, PISA considers a mathematically proficient person to be someone who can mathematically reason their way through complex real-life problems and find solutions by formulating, employing and interpreting mathematics.

Bron: Eerste alinea 'Executive Summary' p 26 - 05-12-2023
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen
Is editie van
Auteur, Redactie(1)
Termen(5)
Cijfers en statistieken onderwijs
Onderwijskwaliteit
Internationale vergelijking
OESO-regio
Ontwikkelingen(1)