Publicatie - Studie, onderzoeksrapport, analyse

SERV Rapport, 2024, 12 september: Werkbaar werk in het onderwijs 2023

Oorspronkelijke titel: Werkbaar werk in het onderwijs 2023
Bron: serv.be
12-09-2024
Publicatiejaar: 2024 Editie: 12 september Aantal pagina's: 46

Na de piek in hoge werkdruk en emotionele belasting bij leraren in 2019 is er opnieuw een verbetering te zien. Dat blijkt uit de Werkbaarheidsmonitor van de SERV|Stichting Innovatie & Arbeid, een grootschalige werkbaarheidsmeting die de kwaliteit van jobs in Vlaanderen om de vier jaar in kaart brengt. Terwijl in 2019 nog 41,4% van de leraren een hoge werkdruk had, is dat in 2023 voor 34,3% van de leraren het geval. Voor emotionele belasting zakt het percentage van 44,9% naar 36%.

Hoge wer…

Bron: https://www.serv.be/serv/persberichten/werkbare-job-leraren-blijft-uitdaging - 12-09-2024
Online raadpleegbaar
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen