Artikel - Vakartikel

Balanceren tussen impact en winst: onderzoek naar spanningen bij sociale ondernemers in Nederland

Oorspronkelijke titel: Balanceren tussen sociale en commerciële doelen: spanningen van sociale ondernemers
Bron: hmr.nl
26-03-2025
Publicatiedatum: 17-03-2025

Sociale ondernemers combineren commerciële en maatschappelijke doelstellingen, wat leidt tot specifieke spanningen in hun dagelijkse bedrijfsvoering. Onderzoek, uitgevoerd door de Hogeschool van Amsterdam en de Hanzehogeschool, bracht deze spanningen in kaart aan de hand van interviews met tien ondernemers uit sectoren als horeca, bouw en cultuur. De spanningen situeren zich vooral rond de keuze van opdrachten, de inzet van personeel en het profileren van de sociale missie naar klanten toe. Vaak…

Bron: HMR, 2025, 213 - 26-03-2025
Online raadpleegbaar
Enkel raadpleegbaar via betalende login
Digitaal in de collectie
Je hebt niet genoeg rechten om dit te raadplegen
Auteur(3)
Claudia Cuypers
Linda Drupsteen
Erzsi Meerstra-de Haan
Termen(5)
Bedrijfsorganisatie
Arbeidsorganisatie
Nederland